Lesaanbod sportcentrum marian

Bokszaktraining


Trainen op de bokszak( of ook wel genoemd stootzak training) is onlosmakelijk verbonden met krijgskunsten, al wordt hij ook in heel wat andere sporten (zoals spiertraining) gebruikt. Deze trainingsvorm heeft tal van heilzame effecten en is populair bij heel wat sporters. Een bokszak helpt je om de spieren te verstrakken, de slagkracht te verhogen, meer weerstand en uithouding te kweken, stoom af te laten en doeltreffend te cardiotrainen.

Trainen met een bokszak heeft tal van troeven die heel interessant zijn als je een fervent sporter bent. Je moet wel weten dat je een aantal slagtechnieken moet beheersen voor je een bokszak gaat gebruiken. Anders zou je je wel eens lelijk kunnen bezeren. Die technieken oefen je door in het ijle te slaan. Je moet ze heel uitvoerig, vloeiend en elastisch kunnen uitvoeren.

Voor een bokser is een van de belangrijkste voordelen van trainen met een bokszak het feit dat de oefeningen die je in het ijle hebt aangeleerd heel doeltreffend worden, je gaat ze ten volle beleven. Dit is de ideale manier om de penetratie van je kracht te voelen en je techniek bij te schaven. Ervaren boksers baseren hun trainingen soms op een reeks spier- en cardio-oefeningen, waarbij ze slaan, ropeskipping en opdrukkencombineren.

Daarnaast is het een goede vorm van cardio voor als je een blessure hebt met lopen.

Voor vechtsporters en voor alle sporters die de basics van deze activiteiten beheersen, kan trainen met een bokszak bijzonder heilzaam zijn.

Op deze manier:

  • Versterk je je spieren door de schouders, triceps, borst- en rugspieren te laten werken
  • Verhoog je je slagkracht
  • Werk je aan je weerstand en uithoudingsvermogen
  • Train je doeltreffend je hart, trainen met de bokszak is immers heel inspannend
  • Kan je even wat stoom aflaten om de angsten en spanningen van elke dag te vergeten.

Hou de site in de gaten en Facebook voor wanneer de bokszaktrainingen gegeven worden.